Friday, April 1, 2011

HARGA MINYAK RON 97 NAIK LAGI- BERKUATKUASA 2/4/2011

Bila baca entrini tentu semua orang mengeluh. Terutama yang pakai ron 97. Yang guna ron 95 macam akuni berlapang dadalah. Apa nak jadi ni. Harga barang semua dah naik. Gaji kita aje yang tak naik-naik. Tak tahulah lepas ni apa lagi yang nak naik.
Teringat aku kira-kira dua tahun lepas. Aku gigih guna NGV sebab tak tahan dengan harga minyak yang naik mendadak. Tension.
Mak aku punyalah risau takut kereta aku meletup. Aku kata mak jangan risau sebab aku pasang kat tempat yang bertauliah. Siap ada sijil dan pengesahan JPJ lagi. Memang jimat. Balik kampung tak sampai RM 10. Tapi kenalah keluar RM 5000 dulu. Nak pasang NGV tu. Bila kira-kira balik dah pulang ke modal aku dulu? Ah, tak apa janji ntak tension tiap hari.

2 comments:

  1. ....hahhahaaa....
    anak bujang akak pun dah guna NGV aje...yelah student..berulang alik dari Berjuntai Bestari setiap minggu ke Cheras....x balik ingat bonda tersayang....gitulah pengorbanan ....
    sama mcm akak..takut tgk tong kat bonet.....BESAU nyerrrr!!!!

    ReplyDelete
  2. dulu pakai ron 97.. mulai hari ni dah pakai ron 95.. tak larat den ni ha..

    ReplyDelete