Friday, April 1, 2011

aku ditinggalkan

Dengar tajuk macam sedih aje. Ceritanya macam ni. Semalam pak mertua ngan kakak ipar datang ke rumah. Adalah ceritanya tu. Malas nak ambik tahu. Harini gigih pulak isteri aku ni antar pak mertua dan kakak ipar balik. Bukan dekat, balik Melaka. Kata dah ambik cuti sampai hari Selasa. So akulah yang kena uruskan anak-anak kat rumah ni. Sekolah, tiusyen dll. Apa nak kata. Dah nasib badan. Wife aku ni kalau pasal keluarga memang dia ambik berat sangat. Tak boleh aku nak larang. Sanggup berabis pasal keluarga. Kadang-kadang jeles, kadang-kadang bangga pun ada. Kadang-kadang geram pulak. Tapi dialah segala-galanya bagi aku. Takpelah, biarlah dia berjasa pada keluarga sementara orang tua masih ada. Nanti menyesal pulakkan.
Yang anak aku second last ngan yang last ikut balik pulak. So perlu ke aku balik esok ambik dia orang. Minggu lepas baru balik. Buang duit aje. Tengoklah esok mood aku. Esok anak sulung ngan nombor empat ada tiusyen pulak. Kalau nak balikpun sebelah petang. Habis masa kat jalan aje. Tengoklah esokk...

3 comments:

  1. .....kalau sayang kenalah ditinggal2kan....
    bekorban apa saja.....

    ReplyDelete
  2. sabar je...demi keluarga tercinta..

    ReplyDelete
  3. Yalah Ijat dan Yasmin. Berkorban apa saja.

    ReplyDelete