Thursday, June 2, 2011

malasnya aku


Ye dah cuti. Ngalahkan budak sekolah lak. Takpe nikan cikgu sekolah. Selamat bercuti kepada semua cikgu kat luar sana. Cuti kali ni dapat balik kg dua hari je. Apa taknya ada tiusyen kat sekolah. Tapi nasib baik kena datang sehari je. Cerita macam kena datang tiap-tiap harikan. Yang penatnya asyik kena hantar anak seminar dan tiusyen aje. Pagi malam. Dah merungut lak aku. Tak baikkan. Macam wife aku kata dah anak ramai. Padan muka aku kan.
Korang mesti sibuk pergi bercuti tapi aku duduk kat rumah aje. Wife kerja. Mgu depan aku suruh dia ambik cuti. Pergilah mana-mana. Aku tgh sibuk mesin rumput. First time pakai mesin menatang tu. Lepas mesin lenguh-lenguh tangan aku cakap. Dah berentipun tulang tangan macam bergetar. Siap kena taruk minyak panas lagi. Bila wife balik aku mengadulah. Biasalah aku kan manja denga wife. Dia kata tak payahlah buat bang. (suara pompuan bercakap) Upah aje orang. Tapi bila pikir balik nak kuarkan RM 150 sekali mesin biar aku yang buat sendirikan. Lambatpun lambatlah. Cutipun lama lagi. Sampai Ahad ni aku target siaplah.

2 comments:

  1. pompuan memang pk senang..snaggup[ kuar duit asal tak yah kuar tenaga..mcm sy..haha

    ReplyDelete
  2. Azza, harini aku mesin dah jam pulak mesin aku tu. Esok kenalah aku bawak repair. Susah betulkan.

    ReplyDelete