Saturday, June 11, 2011

Last Minute

Harini aku cuba pulun habis kerja-kerja yang masih berbaki. Kerja sekolah dan kerja rumah. Tapi masih tak dapat jugak nak settle. Esok harap-harap dapat siap semua semoga aku dapat menghadapi hari Isnin dengan tenang. Tulah kan selagi kita bernafas selagi tulah kerja-kerja mengejar kita. Kalau tak ada kerja boring pulakkan. Anggaplah kerja itu ibadah. Pahalapun dapat. Betul tak?
Minggu depan bermulalah semula rutin harian aku yang seperti biasa. Kadang-kadang membosankan jugak. Tapi apa nak buat nak tak nak mesti buat jugak. Kalau tak lumpuhlah sistem kekeluargaan aku. Yang paling sedih anak aku yang paling bongsu mesti liat nak bangun pagi sebab kena pergi nursery semula selepas dua minggu duduk di rumah. Termasuklah dengan empat orang anak aku yang lain dan termasuklah aku sekali.
Aku rasa orang lainpun macam aku jugak. Malah mungkin ada yang lebih teruk lagi.So pendek cerita mesti kuatkan semangat dan anggaplah ada orang yang lebih payah daripada kita. Hidup mesti diteruskan walau apapun yang terjadi.


No comments:

Post a Comment